27 april, 2013

Skara

Skara stiftsförening

Välkommen till ÖPPEN KYRKA – en kyrka för alla (ÖKA) i Skara stift.

Kontaktpersoner stiftsföreningen

Lisa Gerenmark, ordförande stiftsföreningen, ledamot i kyrkomötet 070-4579138, lisa.gerenmark@gmail.com

Ulf Sundberg, vice ordförande i stiftsföreningen, ledamot i stiftsfullmäktige och  stiftsstyrelsen  ulf.sundberg57@gmail.com

Stiftsföreningens styrelse består av Lisa Gerenmark, ordförande (Falköping)  Ulf Sundberg,vice ordförande (Trollhättan) Tone Westerlund, sekreterare (Tidaholm) Claes Björndahl (Lidköping) Ida Liljeblad (Vårgårda) samt ersättare Yngva Nolkrantz (Trollhättan) och Ylva Sirenius (Alingsås)

I stiftsfullmäktige sitter Ulf Sundberg, Tone Westerlund, Håkan Gerenmark, Claes Björndahl och Bengt Kristiansson. Ulf Sundberg är gruppledare.

Ulf Sundberg är ordinarie ledamot i stiftsstyrelsen, Håkan Gerenmark är ersättare.

I Kyrkomötet sitter Lisa Gerenmark, Ulf Sundberg och Ida Liljeblad är ersättare.

Lisa Gerenmark är ersättare i kyrkostyrelsen.

Valberedningen består av Andreas Gerenmark (sammankallande) och Bengt Kristiansson

Kontaktpersoner pastorat/församling

Trollhättan, Bengt Kristiansson bengtkri@gmail.com